tvåsamhet or the highway

kortsiktiga lösningar, halvårsrapporter och årsbokslut. politik handlar idag mer om att marknadsföra sig själv än att förändra och bygga upp ett samhälle som man som politiker tror på. politik har idag ingenting med ideologisk tillhörighet att göra, politik är ungefär som müsli, dom som har råd bryr sig om de små ändringar som görs.
vad hände med min fucking havregrynsgröt?

den sexuella revolutionen på sextio- och sjuttiotalet fick oerhört många positiva konsekvenser som att det är accepterat att ligga med vem man vill och att man kan va homo-, bi, trans-, a-, metro-, och hetrosexuell och det har även lett till att människors kärleksliv ter sig inkontinental.( eh mitt?) är jag kär? blir jag kär? smutsar jag ner byxorna går ner på knä? kyrkans klockor ringa, ring som ja trär på hennes finger bling bling pengar ingenting. nej, den nya kärleken är inte den du hittar i sex and the city, spindelmannen, tre bröllop och din begravning, the hunk eller i all porr du kollar på. inte konstigt att killar är så rädda för sin sexualitet när allt bara handlar om att prestera. konstigt att killar växer upp med bilden av machomän där allting är oversize utom intellektet, dom läser inte precis Simone de bouvoir när dom tillsammans i grupper om tre turas om att ge njutning till en jättesöt tjej som blir jätteuppiggad av alla glada ord dom kallar henne och jätteglad när alla deras glada små bortkastade spermier simmar runt i ansiktet på henne. mmmmmm. marabou.. eller är det i den här frågan som jag har en skev världsbild och inte inser att vissa människor tänder på det och tycker att de e riktigt nice? då e de minsan jag som är fastvuxen i nittiotalet och inte inser att jämställdheten har kommit ruuuuuuskigt långt.

fuck dig tvåsamhet som norm, mitt liv, försvinn ur mitt liv och från min fantasi. de kommer dröjja lång tid innan jag mår bra för jag har svårt att glömma vissa grejjer som du sa.. tvåsamheten, jag vill aldrig mer se dig, inte på reklampelare inte i princessbröllop inte i elle inte i damernas värld ( parrentes om alla jävla människor som inte har nått fett på kroppen som ska bli modeller hela tiden, poängen med haute couture är att det ska vara figursytt och speciellt om du är en streckgubbe så kommer hantverket att försvinna och man kommer i framtiden bara tillskära raka tygstycken för alla är bara raka och tråkiga utan former att jobba med IDIOTI jag är trött på smala modeller, så är det bara. slutparrentes)


adjö

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh du är min Gud. Kan inte du kicka J*cob från Vimmerby Tidningen? Tror människor skulle få ut så mycket mer av dina texter. Jag gör det. Skriver avskedningspappret idag. Pratade med Thomas förut föresten. Han vill träffa mig. Whoho!

2010-09-06 @ 15:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback