konvergens

jag ska ta ett exempel. ett socialt forum, som tillexempel facebook. egentligen har det inte så mycket med konvergens att göra. målet är att vara social. men vägen dit är ju ett helvette.
socialt forum. semisocialt forum?
min mening är att möjligheten till att ständigt vara " i kontakt " med andra människor gör att vi aldrig är helt avslappnade i vår "fritid". Det är vid så oerhört många tillfällen under dagen som man kan logga in och se ifall nånting har hänt, pokea någon eller likea någons senaste wallpost.
Alla möjligheter man har att kontakta folk och vara med på allt som händer blir lätt svårhanterlig..
det jag egentligen vill säga med alla svåra ord och allt skitsnack är att facebook är världens helvette för om inget händer så hänger inget och det är du som kan påverka vad som händer genom att engagera dig i en massa onödiga semisociala handlingar som egentligen inte spelar någon som helst roll så istället för att kontakta folk direkt, öga mot öga, öra mot öra så sitter jag hemma och kollar fittboken mellan 9 på kvällen och ett på natten. full koll. vidriga värld
jag hatar dig. vart är mors lilla lökens skapare när jag behöver dig!?
jag ska avsluta med ett så kallat sex-skämt som drogs i morse på morgonpasset och vidarebefordrades till min kännedom via min ömma fader.
jag kan fråga - vad gör filippa reinfeldt när hon har rakat fittan?
du kan svara - jag vet inte
jag kan svara - skjutsar honom till rosenbad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback