det här inlägget handlar inte om fucking åmål

istället väljer jag, som del av patriarkatet, att enbart fokusera på det manliga i min tillvaro och belysa den. för att förstärka och bevara manlighetens grepp över kvinnorna och för att inte blanda ihop mäns homosexuallitet med kvinnors. det vore en hemsk gärning. rent patriarkalt.. alltså. för vi män e ju bättre.. o så..
alltså; inlägget behandlar enbart homosexualla män.
hur kommer det sig då att film som handlar om homosexuella män inte kan utspela sig i dagens läge? låt mig ta två exempel.
-A Single Man av modedesignern tom ford handlar om homosexualitet på 60-talet ( såg ni va snyggt jag fick in att jag visste att han va modedesigner och att han gjort film!!! bra olle!)
-Brokeback Mountain handlar om homosexualitet på sextiotalet...
män kunde va homosexuella back in the days. okej. fan va fett. så vi måste alltså historiskt legitimera homosexualitet i filmbranchen innan vi kan göra film som handlar om homosexuella män i nutida format. modigt.

Kommentarer
Postat av: sandra nordén

två väldigt väldigt bra filmer. kolla in milk också vetja. haha

2010-09-14 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback