hbt-terapi

vafan?
är jag öppen, framåt och social för att jag hela tiden måste bevisa mig själv duktig bra och nyttig i alla andras ögon eller är jag det.. för att jag är det. genuint.. som jag är.. ?
hur kommer det sig att det är så svårt att veta vad som är jag och vad som är min dåliga självkänsla?
jag har ett bra självförtroende i sociala sammanhang. men det rasar så lätt.. i alla andra sammanhang. ingenting kvar liksom.. fegisolle.
det här är också ett slags reaktion på min Hyde-olle som försöker ta över sinnet nattetid och skita ner Jekyll olle. den olle som är proper och extravagant.  jävla skithelvette.
och vad är svaret? och lösningen? och problemet? människan är en i någon mån tudelad varelse? eller? alla känner igen sig i att ha en utåt och en innåtperson och vi har i alla tider försökt luska ut hur man ska vara lycklig och tillfreds och bra och inte dålig ledsen och tråkig.
under industriella revolutionen var den där sigmund inne på en undertryckt personlighet, eller vafan det var.. typ som ånga.. i en ångmaskin. för att allt hänger ihop.
nu är vi inne på att allting hänger samman.. som ett nätverk kan man säga.. och jag dör på att vara så trött på att reda ut sitt inre och yttre och vad man vill och varför man vill det så hälften hade vare nog.
som jag säger till kunderna när de ska betala..
"hälftän hade vare nåwg döh!" skratt skratt.. trevlig helg. era jävlar.
när ska jag bli lycklig och nöjd? när jag blir buddhist och känner medlidande inför alla levande varelser eller när jag blir humanist och tror på vafan de nu tror på eller när jag blir kbt-teurapeft och inser kraften i att fokusera på samma sak hela tiden. blir jag lycklig då? eller skapar jag en illusion av att jag har det bra, för att jag själv har intalat mig att nu har jag det bra. och för att jag har läst i böcker och för att jag har pratat med personer som säger att " gör du såhär och så här så blir du mindre ledsen och virrig " blir jag då mindre ledsen och virrig för att jag gör så. eller skapar jag en illusion av att vara mindre ledsen och virrig för att jag gör så.. och vilket är vilket? hönan eller ägget?
ge mig styrka att klara natten
btw. blir man bög för att man är det? eller är det yttre faktorer som påverkar. dvs att människor hela tiden ser på en på ett konstigt sätt och jag tror att de tror nånting och borde jag då vara det för att de tror det..
som att va snygg och jobba i en klädbutik i vimmerby. där alla ser ut som ett helvette.
aha.. han e bög.. såklart.
hade det varit göteborg hade jag bara varit misslyckad hetro. för jag bara e ganska snygg och jobbar i butik.. men här är det annorlunda.. vem fan är vem i det här jävla landet?
hur hänger mänskligheten ihop?
ring min sekreterare när du har svaret.. kan googla henne..

Kommentarer
Postat av: Mickis

Vad tusan Olle.. ser alla ut som ett helvette i Vby? Näe nu tror jag du drog alla över en kam.. och jag tror faktiskt inte att folket i vby tror att för att man är kille och jobbar i klädbutik så är man automatisk bög?.. eller vad vet jag.. jag tror inte att det är så iallafall.

2010-11-10 @ 19:17:34
Postat av: T

Du Mickis, är det så konstigt om man till slut drar alla över en kam? Skiljer man sig det minsta från resten av flocken, ja då är det helt okej att bli behandlad som skit av inskränkta och fördomsfulla människor.

2010-11-11 @ 18:09:54
Postat av: Mickis

Jag kanske vill tro att människan har en egen tanke/åsikt.. men det kanske inte är människan som har det.. utan vissa individer.. jaja..

2010-11-13 @ 14:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback