mitt platta jag

det är allt det handlar om. jag håller på att förändra mitt liv. hela tid. mått och bestämmelser stämmer inte.
allt dom vill är att jag ska platta till det. platta ut det. ja jag har hatat mitt liv. och hur jag ser på det. och hur jag förändrar det. men idag började jag iallafall klippa ut ärmarna. mönstret är gjort till toilen och jag ska se ifall dom stämmer. på den nya skolan är allt annorlunda. olle är ofta tillsynes insatt trött och hård men vill egentligen bara att alla ska se honom lite mer och säga att han är duktig och förklara för honom hur mönsterkonstruktionen fungerar. olle använder sig sällan av det som han vet är rätt och riktigt i förhållande till sin omvärld och istället för att förstå att han är nervös över något så klandrar han sig själv, oförstående, och ser till att fortsätta vara nere.
olles liv kommer att bli bra, precis som hans liv. ska han åka till göteborg eller inte? han ska iallafall se kings of convenience på nalen den tredje oktober. tills dess ska han jobba arslet av sig, i helgen tillexempel. eller så åker han till göteborg. inget bestämt. jag måste reflektera mer. tillexempel i min reflektorspegel som sitter i systemkameran som jag precis köpt och som ligger hemma på mig och väntar
ja olle är glad över det. platt, men glad. för att kunna sy plagg måste man ha sig platt.. tydligen. och sen ändra på sig. för att bli tjock igen. med tyg på sig.

vikten av mina ord. är allt jag har. och allt jag har är det du egentligen önskar dig.

adjö

Kommentarer
Postat av: Sanna

jag tänker nog också gå på kings of convenience!! tjoho.

Postat av: Sanna

om du undrar, alltså.



jag vågar inte kommentera resten. men jag har läst det. jo jag vågar. men jag vet inte om jag vill.

2009-09-09 @ 23:52:24
URL: http://sannaekepek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback