de nya jordens äpplen

av nån oförklarlig anledning så förväntar man sig helt plötsligt nya saker. jag åsyftar då inte livets stora frågor utan jag hänvisar till mina egna erfarenheter kring mitt intag av det vågbaserade mediet. jag åsyftar då ljudvågor. 

varje gång jag lyssnar på musik väntar jag ideligen på reklaminslag efter att en låt slutat. så länge man spelar musik från en dator så tänker man

" come visit the spotify blog " 

have you heard about our new sersch function

hej, förlåt att ja stör, jag ville bara

wäwe kassäwä, en fantastisk röst. 

hon heter ju som en glass. hur kan man heta som en glass och seriöst försöka marknadsföra sig som jazzsångerska?

nog om mina enkla trubbel


jag ska prata mer med linda, när man pratar med henne faller saker och ting på plats. hon frågar frågor som är enkla och som man kan svara på och förstå vad som inte stämmer

plus att hon sitter, mellan liksom.. jaa.. jasägerdådet. 


fiska fisk. plocka svamp. fan. köpa ackvarellpapper innan jag börjar med ackvarell.


känna mig fram. tänka på viktiga saker. skriva dendär listan. viktigt kort sikt. viktigt lång sikt. oviktigt kort sikt osv. 



och ja jag känner mig ensam. jag vill att nån ska sitta i mitt kök. på mitt golv. inte säga nånting fan håll käften men va smart och... jaa.. va smart. 

jag lyfter blicken och inser i samma sekund att jag har mig själv här. det är inte ensamt. jag är en fantastisk varelse. som dräller ut mitt liv på nätet. hej här har ni mina innersta tankar punkt blogg punkt se

man får skriva sina innersta tankar. eller sina yttersta
och det är inget man ska behöva försvara. för jag är mig själv. och det är jag. glad för.

och ja jag kommer att göra bra ifrån mig. jag har det i mig. jag vet att jag har det i mig. engagera mig och jag har världen i min hand. 

hela världen alltså


låt mig leka med dig. min hjärna har nånting som är få förunnat. jag är egocentralistisk. jag skojjade. 
jag tycker om mig själv. alldeles för mycket




innanför min förövrigt ny- och välfrisserade skalp finns en värld så komplex, intressant och egen att inte ens jens lekman hade kunnat skriva om den. 




gå och lägg dig

godnatt 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Duvet, alla som ska beskriva sin katt, sin favoritkatt, kanske sin egen, eller en random katt. Alla som beskriver en katt. De beskriver den som



speciell



lovar. Det sjuka är att det oftast är sant, och det innebär att

1) alla katter är olika

2) alla katter är lika



Det är bra med lite perspektiv och vissa djur är helt enkelt lite, lite bättre. Alltså jag syftade inte på katter nu. Och inte på människodjuret. Eller så gjorde jag det. Eller så var jag väldigt generell. Det är liksom upp till perspektivmottagaren eller perspektivomottagaren.



(Hade f ö gärna suttit på ditt köksgolv och hållit käften, hade varit schyst med ett tetris eller plockepinn att pyssla med i så fall, hade du tillhandahållit det till en käfthållare?)

2009-07-26 @ 22:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback