en spade

why don't you go fetch me a spade or dig me a grave?

prioritera, olle för guds skull prioritera.

prioriteringar. priority.. privacy.. privatliv, avskilldhet.. avskilldheten är nog det värsta.. att på något sätt tvingas vara ensam med sina funderingar. samtidigt det mest rogivande. om man nu finner ro i att vara arbetslös och meningslös och försöka leva glad ändå. jag vill leva och älska. varför går dessa inte att kombinera i en underbar symbios vilken innefattar allt det som jag prioriterar mest här i livet. varför ska äpplet vara jättesött på ena sidan och ursurt på den andra sidan. och när jag då vänder på det så är sidan vilken nyss var ursur plötsligt sockersöt och den andra sidan är surare än en citrusfrukt utom räckhåll. varför måste de saker som jag mest av allt vill ha utesluta varandra. jag har länge vetat att genom att välja en sak tvingas man välja bort vissa andra. men det har aldrig varit mig mer påtagligt. att å ena sidan bo kvar i malmö och därmed verka som ett hjärtlöst kryp, skaffa ett nytt jobb och tjäna cashen samt få leva ut mig själv på många sätt.. eller att åka hem med en dator och spela in musik.. och bara få vara med astrid.. på så sätt stänga en del av mig ute.. men samtidigt söka mig inåt i mig själv på nåt vänster..

but god how'd wanna be such an asshole?

det valet är jag oförmögen att göra.

det är de hårda tiderna i livet som man lär sig mest av. man utvecklas som mest när man ställs inför prövningar.

jag har det i mig, jag har allting i mig. det är nog det värsta. i mig finns allting jag någonsin kan vilja komma åt. men jag måste arbeta så hårt för att få tag i det. jag har ju potentialen men jag har som en bubbla omkring mig.

motgångar gör en starkare.

allt som inte dödar en gör en starkare. säger man ju...

mm men lita på din magkänsla!!!

men om jag är rädd och harig NEJ jag har bara svåra val framför mig. min mage vill allting samtidigt.. va ska ja då göra för någet!?

död och förräderi jag önskar min kropp skador vilka ger mig rehabeliteringstid och betänketid så ja slipper tänka en massa nununu.. ge mig en krock en krasch vad som helst som får mig att vakna ge mig en annan insynsvinkel!!! FÅ MIG ATT ARBETA HÅRDARE FÖR DET JAG VILL!

well then just give me a spade or just dig me a grave?

Kommentarer
Postat av: tord

Men Olle, du ska inte känna att du måste åka till vimmerby och göra musik om du inte vill. du ska inte bara göra det för att du vill vara med mig. du vet att jag älskar dig och jag vill vara med dig hela hela tiden och hellst lite till och ännu mer. men om du känner att det ger dig mer att vara kvar i malmö så ska du vara det tycker jag. men du vet vad jag vill min älskade.

2008-01-14 @ 21:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback