andnöd

är det i svåra stunder man bara ska skita i allting? det sägs att man ska tänka positiva tankar innan man somnar, det är under sömnen man överlägger större delen av de beslut man tar i sitt liv och de facto bestämmer utgången för kommande dag. men om jag känner en stor olust? om jag trots all julefrid och risgrynsgröt känner mig ganska illa till mods.. eller helt enkelt mal placé, vad är då rätt steg? 

man ska alltid veta vad man känner. man ska alltid kunna sätta namn på sina känslor och känna igen sina känslor, om man misstar sig så kan man missbedöma en hel situation och slutligen skiter sig allt. 

klockan är tolv. om 24 timmar är det nytt år. gott nytt år. det kommer att bli det.. värsta.. på länge.. 


jag förstår inte varför och jag vill verkligen inte känna mig olustig såhär hela tiden hela dagarna

det suger det är ju skitjobbigt för tusan. jag vill vara hyffsat bekymmerslös och läsa, skissa, måla, träffa människor hela dagarna. det är klart att det kan va jobbigt att fixa praktik och göra saker som tar emot ibland och man kan inte ha roligt hela tiden. Men. någonting gnager i mig. någonting har inte hittat sin plats och jag känner det. dagligen. jag är inte till freds. 

till freds knäcker. det är grymt! typ det bästa som finns. jag önskar att jag kunde lägga all min energi på det! 

men. jag har svårt att fokusera. jag tror att jag ska börja göra listor. listor är nog lösningen på all världens problem så som:

-svält
-krig
-fred
-nazister
-växthuseffekten
-sj
-finanskrisen

varför bör då inte mina till synes bagatellartade problem lösas upp på samma sätt som den argon som finns i glödlampan löses upp i luften när glaset spräcks mot ditt skallben, när jag tar mig an dem med papper och penna!? va!?

det ska jag gå till botten med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback