hemsjuk

jag är försenad, till bluesen alltså. den har redan gått..

 

känslan av att ha missat bluesen. gått miste om sorgsenheten, vardagstristessen, misslyckandet, tid som har passerat och som man har fyllt till brädden med, just inget särskilt. kan det finnas något mer.. jaa, vad ska man kalla det för..

 

beyond the blues så att säga..

 

den tillvaro som jag för tillfället återfinner, och finner, mig i är som, en gammal, snuskig, fnasig, adjektiv, adjektiv vedklabbe som ingen egentligen vill ta i, ens med tång. jag gör ingenting. uttrycket att " inte göra nånting " har två betydelser.

 

1. "Idag har jag inte gjort nånting!" Exempel ett är då personen i fråga själv har valt att ta avstånd från de vanliga arbetsbördor som denna annars får dras med och njuta av exempelvis en bra bok, en fin eftermiddag, mysa i soffan.

även känt som den sorten som är självvald.

 

2. "idag har jag inte gjort nånting!" Exempel två är då personen i fråga har haft avsikter med dagen, mål att uppnå eller dylikt men totalt missat dessa och istället ägnat sig åt, gud vet vad. tillbringa tid framför datorn utan att med framgång lyckas uppnå minsta lilla tanke med goda och nyttiga avsikter. eller att som sagt ha spillt tid på de mest onödiga saker istället för att läsa en bra bok, ta det lugnt, filosofera över livet, framtiden och dåtiden.

 

idag har jag till större delen ägnat mig åt exempel #2

 

jag var på el bibloteca idag, con emmy, och insåg åter igen vilken dålig människa jag är som läser på sin höjd en bok i månaden. förutom de kapitel ang, induktion, fusion, magnetic fields, derivator och dylikt som figurerar inom de väggar vissa kallar skola.

 

dylikt, likt dy; brunt, äckligt, kletigt, ej tilltalande,

 

som en hudirritation klockan tre på natten. du vet att du måste göra nånting åt det på riktigt och inte bara klia lite, då är det bättre att låta det vara helt och hållet. men du tänker att " imorgon, då ska jag minsann fixa häftig kräm och ta tag i dehär ". faktum kvarstår; att välja bort en kurs är bättre än att förgås under tiden den tar över ditt medvetande och säljer det till högstbjudande på ebay, tio dollar, tjugo dollar, trettio dollar, såld, till den högsta.. slutaren..?

 

tv on the radio - robots ( handlar om robotar som knullar och bilder på operah winfr..e.. yi? som.. ja vi.. glömmer det )

 

väldigt bra skiva. new health rock väldigt bra ep. som jag längtade till släppet av deras första skiva åh det var tider det.

nu är jag grå och tråkig och har en ipod som inte fungerar

jag är mentalt handikappad

inte på grund av nyss nämnda, men det spelar säkerligen en biroll. kanske.. någon slags antagonist, vad vet jag

 

åter till studion:

jag har svårt med kolon vs semikolon.

att dö, att få sova, och att i sömnen kanske drömma, drömma..

"Shakespeare!"

 

kan hända är det teatern jag saknar? med lite eftertanke har min teaterkarriär så att säga, lagts på hatthyllan

 

första var det skor, sen byxor, nu skärp, vad kommer här näst. snart är jag en slav under de mode som komma skall. olle fixar gula byxor, det börjar säljas gula byxor. olle fixar fräscha dansskor, det börjar säljas myycket snarlika skor kompis. kan man se ett samband, jag är. modet..

 

odet, inte det, som man ska vara.. jag är fel.. en felande länk.. länk till något slags mer eller mindre fatalt sammanbrott. umgås med mig och du går under jagsvärpågudfan. jag.. jagjagjagjag..

 

(dudududu... du.. är viktig.. tänk på det, för bövelen!)

 

jag tappar så att säga fotfästet då och då. blir aningen rund undertill så att säga. i get nervous when she comes around, så att säga. och tro inte att hon är en specifik person, hon är mer ett slags spöke i min hjärna som till och från ställer till förtret för mig och min självbild, mina mål, min världsbild,

 

migmigmigmig.. digdigdig.. dig..

 

fast vem skulle min.. vem skulle denhär bloggen handla om.. tjaaa.. jag kanske ska börja skriva blogg åt någon annan? kan det vara nånting? bli åh! det ska jag göra dom säger att man ska tänka på va man tycker e kul o sen jobba som fan me re! : D

 

kräks.

 

pådig, poder.. kunna på spanska.. vad kan jag? klinka på en gitarr och trötta ut min hals genom att med allt för ansträngda spännband försöka frambringa toner som jag aldrig kommer i närheten av.. samt skriva såhär osammanhängande texter så att polarna ska tro de e freestyle ( riksdagspolitiker som säger sigh heil! sen mins jag inte mer. )

 

tiden det tar för mig att se att här finns inget för mig

ja vill inte gå gången. och ja tänker inte prata som ni gör.

 

 

mina återupplivningsförsök av soulseek fungerar inte. alls. kanske ska ringa windows kundservice och betala 750 kronor för den hjälp jag eventuellt kommer att kunna tillgodogöra mig.

 

inte? aha.. nehe..

                                                                 homesick, cos i no longer know, where home is.

hunger. och jag är flicka, jag tror jag är kaer.

 

 

klockan är sent, jag upptäckte att mina låtar blir väldigt bra på svenska också. rocky svennis..

 

för att man inte ska drabbas av ex.2 ska man vara medveten om de konsekvenser som ens beteende innebär. det handlar om att se längre än dit näsan når. jag får alltid ont i ögonen när jag ska titta på min näsa och försöker därför sällan med detta. men ibland så tar tristess över och jag försätts i ett tillstånd av apati. lönlöst. utan lön alltså. lönlöshet?

 

nu är det för sent. för sent för att komma fram till någorlunda vettiga förklaringar till det beteende som man under dagens lopp givit omfattande kritik. sitt eget beteende.

 

jag ska alltid göra för mycket eller för litet. jag ska alltid veta för mycket eller för litet. jag vet varken ut.. eller in..

 

det är ut. man må vara in...

 

efter de första två sekunderna fastnar man direkt. rakt ner i träsket. kings of convenience-träsket. en känsla som bara deras musik frambringar. en stämning en.. kanske känslan av att komma för sent till bluesen. närliggande, snarlikt

 

 

 

sov gott.. och ta hand om dig.. för bövelen.




Kommentarer
Postat av: Hanna

oh shit, visst är det jobbigt när folk härmar och tar efter, jobbigt att vara stilikon, för när alla börjar köpa samma saker är det inte lika fint längre, tyvärr!

och ett tips: om man blundar med ena ögat när man tittar på näsan gör det inte lika ont i huvudet! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback