stegklättring på hög nivå

det finns människor som man tycker om. och kan göra nästan vad som helst för.



just i denna stund cirkulerar människor på stadens gator mannen i sneakers ser sin kompis springa efter taxin men kan inte springa efter då han missar sin chans. pizzerialukten sprids med vinden ut i vägkorsningen längs kyrkan där folk i sakta mak går hemåt för sin nattliga skönhetssömn och tjejen med för högklackade skor går återigen besviken mot sin alltid så tomma lägenhet efter att än en gång misslyckats med sina fatala försök att ingå relationer.

utelivet i vimmerby är hett som aldrig förr.. det ska bli så jävla skönt att ta sig här ifrån


jag lyssnar på Le fabuleux destin d'Ameli Poulain och känner mig allmänt kärleksfull på manér tillhörande fransar.

jag har under den senaste tiden ägnat mig åt en mängd olika saker. bland dessa återfinns exempelvis saker så som svartjobb, hustler-rackartyg, nattliga turer på mindre lagliga områden men även överlevnad på högsta nivå ( i form av roskildefestivalen ) samt ensamma hemma 5, mitt liv är en pinne

för stunden leker allting med mig och jag spelar helt enkelt med. jag vill bli designer och hålla på med tyg och tryck jag vill utbilda mit inom bioteknik jag vill bli politiskt involverad och jobba fackligt jag vill bli ljuddesigner och jobba med upplevelseindustrin jag vill ut och resa i världen jag vill jobba på café och spela musik hela livet jag vill skriva poesi och prosa bli shunnen som spokenword-ar jag vill lära mig spela cello jag vill umgås med all världens folk jag vill jobba som volontärarbetare överallt jag vill åka till japan och jobba med arkitektur jag vill bli samhällsplanerare jag vill nörda mig och inte minst sjunga musikaler...

jag har ingen aning om vad jag vill göra och det skrämmer mig.

klättrar jag upp på en stege vill jag inte behöva hoppa ner och börja klättra på en annan för att den är för långt bort från mig..

jag vill lära mig språk också.. och jobba mot dåliga saker.. så som svält, knark och som blåa regeringar..

är livet för kort? säger jag som nittonåring. nitton. jag är nitton. om ett år är jag vuxen och kommer få en tavla som det står " vuxen " på som jag måste hänga upp på väggen i min lya.

imorn ska jag klippa gräset sy en kasse och ett linne och putsa fönster göra fruktsallad läsa en bok och alla dntidningar som jag inte har läst jag ska tvätta lite till och laga en jättegod matig måltid jag ska repa igen med klockradio (en spelning nästa vecka som bassist) och jag ska bege mig till det gula huset. världens bästa gula hus.

natten är kommen och jag har ont i halsen
adjö

Kommentarer
Postat av: Linda

varför är du så tveksam? du är ju världens bästa olle med alla möjligheter i världen. eller har jag tagit fel? det har jag nog. fasaden. vad har du? putsad eller tegel kanske? jag tror att min fasad är grön, skrikigt grön. med oranga kanter.
jag har skrivit ett brev till dig.

2007-09-01 @ 23:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback