?

påsk, pesach, pescado

en fisk

nu ska jag skriva om mitt påsklov. jag har sytt tolv kassar. jag har räknat på min kommande vinst i företaget vilken förhoppningsvis täcker huvuddelen av min studentutstyrsel som säkerligen kommer att inhandlas på däreissmann ei veimmeirbei. DRR. jag väger bara sjuttio kilo och sanningen är jag tjänar mer pengar på kassar än min sångkarriär.
jag vägde mig idag apropå jelenas påpekande angående påskmatens inverkan på vikten. jag blev aningen chockad. sextiosju stycken. ganska mycket för att vara mig.

sist jag satt vid datorn åt jag en håningsmacka och då trillade den på tangentbordet och håningen täckte tjugo knappar. det tog ungefär en halvtimme att göra rent. och så tänkte jag ringa linnéa häromdagen men hon svarar ju aldrig. mestadels för att hon numera är bosatt i skogen. nån annan ringde jag inte. mitt spån

idag fick jag en chock. först blev jag oerhört vredgad då studera.nu sa till mig att jag var en dålig problemlösare under tjugo minuter. konstant. sedan kom det till rätta. efter detta läste jag mina mail som jag inte läst tidigare.. på lördag klockan fjorton nollnoll ska jag infinna mig i fucking kristdala för soundcheck och ska inleda UKM där där jag som första akt klockan sjutton och trettio ska framföra ett stycke. detta innebär en hel dag i kristdala samt att tidigare planer på fest i västervik plötsligt skiter sig. nedrans.

jag tar studenten om två månader mois deux fois. .. FOIS!? Mais noon! mois deux jours.. oui d'accord. kräks. kunskapens rötter äro bittra, men dess frukter äro ljuva. min mor tror att jag, något som jag visserligen själv myntade, lägger manken till klarar ett mvg i både kemi breddning och bioteknik och ett g i fysik b och ett mvg i alla andra ämnen. jag glömde visst påpeka det faktum att mona jensen är hård som sten och att ulf linderbäck luktar så äckligt så att man inte vill ha hans hjälp. revolving. resten går som smör.

jag ska sluta säga att jag är snygg. jag har under de senaste tre dagarna insett min snygghet och om jag då påpekar den framstår jag för mig själv som en ytterst töntigt stekig vimmerbyspännis. nånting som jag för övrigt förknippar med kissbajsochkräks

smyckning av staden kommer att äga rum då tid har lust att infinna sig i mitt liv. något som hon allt för ofta avstår från, inte bara i mitt fall utan även för kreti och pleti i allmänhet.

adjö


Kommentarer
Postat av: Anonym

oh, MVG i alla ämnen utom fysik b, lycka till :) hur ser det ut hittills??

2007-04-13 @ 17:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback