MEN JAG VET INTE jag dör.

jag såg förut hur ja gick ut i köket och höll hårt i kniven som satt genom min bröstkorg. det kändes konstigt i benen. inte så mycket i bröstet.
iallafall. avsaknaden av identitet.
att inte ha facebook.
det är kanske mitt dilemma just nu. eller att jag alltid ska analysera sönder allting som jag gör. eller tänker. eller känner. till och med analysera att jag överanalyserar. helt sjukt. jag kan inte släppa att jag inte vet nåt om min framtid. jag pallar inte riktigt just nu.
det är lite oskönt att det kommer över mig sista veckan på beckmans arbetsprover
min lärare anita och jag hade sista snackat innan jag skickar arbetsproverna idag. hon kommer inte va här resten av veckan. när vi hade snicksnackat klart så frågade hon rakt ut " vill du gå på beckmans " knappt hade hon hunnit ställa frågan klart innan jag svarade " nej " men jag la till att jag inte ville gå där just nu. kanske i höst. vem vet. men förmodligen inte.
frågade sara vad jag borde göra. hon sa att jag borde va social o kreativ samtidigt. för de va ja riktigt bra på. båda två liksom. jag tror de låg lite i de hon sa. vad hjälper det mig att jag får folk att må bra när jag inte kan få mig själv att må så jävla bra. vårdepression? jag vet inte. men de går fan i vågor alltså.
och pappa eftersom jag vet att du läser och därför censurerar så kan jag skriva att jag vill ha han lyckoforskarens senaste bok. stog nånting om den i dn för tre fyra veckor sen. inte stefan einhorn utan en annan snubbe. kolla upp de.
jo jaa det censueras ganska vildt här. tyvärr.
som f gunve sa idag. det finns ingen underground idag för allting paketeras så fort tanken tänks eller fler än en vet om det.
världen går under i ingenting. ingenting håller på att ta över våra liv och att gå mot strömmen och gräva djupare är lite svårare än man tror. särskilt utan facebook. för vart ska man börja om inte där man känner sig som mest hemma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback