pudel och sädesärlor

hela världen lurar dig.
hela världen luras med dig.
jag tror att jag vill göra vissa saker. jag tror att jag vill sitta på facebook och titta på andra människors bilder. jag tror också att jag vill kolla på tv och melodifestivalen. och att jag vill se coffie and cigarettes på tvåan ikväll.
allt är ju bara en föreställning om vad jag tror gör livet meningsfullt. jag förstår själv att facebook och melodifestivalen inte kommer att ge mig så mycket och att jag kommer att bli en korkad mediakonsument om jag fortsätter att titta på dom. men om jag då letar efter " sanningen " nån annan stans så är ju den sanningen lika mycket en föreställning om vad jag tror gör livet meningsfullt. lika väl som kreti och pleti tittar på CSI. eller dresserar hunden. eller snickrar soffor. vad vet jag.
har allt att göra med vilka kemiska substanser som kickas ut när man tror sig göra någonting som är socialt accepterat och som ger social status. är det meningen med livet? att komma fram till vad som triggar en och sen köra på det? inte att plugga konst eller ha herpes.
jag vill bli en pigg gamling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback