hej

adjö då.

som om jag skulle på en lång resa.

   hejdå



var det en rullgardin jag såg gå ned, eller var det ett litet, ynka gny som försökte påkalla min uppmärksamhet

finns det något att bygga på eller har det raserats i hjärnbarken för fulla muggar.

adjö då

är jag här.
är jag hemma nu.

hejhej

det finns nånting som jag inte ser anledning till att hålla tillbaka.
vad som är naturligt för mig är det förmodligen inte för någon annan
(om det inte gäller väldigt basala funktioner för människor i stort, frågan är var gränsen mellan människor och individ går)

ett avsked är på något sätt ett definitivt slut för den närmsta framtiden men indikerar ofta någonstans någon slags fortsatt kontakt, någon slags återseende. 

glädjen har åter funnit sin boning i mig, dagligen.
gud som är i himmelen har gjort det så, (otaliga låtar har dock fråntagit denne MAN hans storhet så som gud ditt svin, häng gud, gud är död osv. mitt resonemang kring hans storhet faller lite då jag inte är av den kristna tron. jaja. han kan behöva lite uppmintran)

jag är glad igen

   många har väntat på mig, alldeles för länge, jag ska se till att det inte har varit i onödan. och jag ska se till att precis som jag var i nian, på mitt sätt, ska återta det porträtt som en gång stals av mig och sedan delades upp över de sju haven.
jag seglar i lugna vatten och fiskar efter djupa fiskar, framförallt letar jag efter dagar då solen står mig bi och jag bara kan lägga mig ner i ekan och slappa och njuta av att jag är bäst, då är jag betydligt närmare mitt porträtt än vad en fiskekrok någonsin kan få mig. 

ett avsked innebär till viss del återseende

adjö då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback