100:-

Hundra bagis. 

för hundra bagis kan jag ge dig nervtrimmande hjärtövningar för mag och tarmflorans välmående

för hundra bagis får du se torg i brand, människor i upplösningstillstånd och allehanda husdjur befria sig från sina, enligt den mänskliga myten, överordnade. 

för hundra bagis lotsar jag dig över stock och fotogen genom en strid ström av avlägsna a-lagare och andra avenyn alterneras med repriser av så ska det låta, utan tjocka gubben. du kommer att gå vilse utan mig

hundra bagis är allt jag begär när jag ber dig väga ett ringa ekonomiskt värde mot upplevelser som enligt forskare har framkallat liknande mängder utsöndrat dopamin som buddistiska munkar tillgodogör sig då de efter år av träning känner dendär pirrande känslan av att uppgå i alltets tillstånd. pirripirr. mmmm. 

för hundra bagis får du inte bara känna dig sedd och bra, du får också se michael jackson trilla i slow motion, få se sin blå ryggsäck som han tappade bort när han var fem varpå han glömmer bort sitt fall och lösgör sig från jordens dragningskraft.

för hundra bagis låter jag förmultnade orangerier återuppväckas till ljudet av fem, varken fler eller färre, änglatrumpeter, och en bastuba. oranger. vilken färg ser du när du blundar? just det. 

för hundra bagis återuppväcks även esbjörn svensson. men bara tillfälligt. 



då är frågan

har du en hunka?




adjö



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback