avskuren flyktväg, adjö



som jag sa
din död är dödens lammunge.
du är nu ett minne blott. i och med ditt tafatta avslut, ett minne som kommer att försvinna och förångas till stoff.
att likgiltigt stå framför mig och tro att du är egen att du är någon. kompis du förtjänar inget minne. du förtjänar ingenting för du har inte gjort någonting för mig. någonsin. jag är en kärleksfull som delar ut mig själv. inte till högstbjudande. till alla. ditt fulspel som du spelar. komigen när ska du växa upp? varför kan du inte hantera dina sociala tillkortakommanden på ett mer moget sätt? detta är inte första gången. under den tid som vi trots allt tillbringade tillsammans, rumsligt, så bestämmer du dig väldigt lätt för hur människor är. jag generaliserar i min nidbild av dig men det är trots allt den som du själv har valt att lämna i min hjärna. ditt val. 
jag har tänkt att den kanske har förändrats. att du kanske har kommit till dina kroppsvätskors normalnivåer men tydligen består din till stor del obefogade ilska och förhindrar dig från att behålla en så fantastiskt grym människa som mig, som jag trots allt tvingas intala mig själv att jag är. vem ska annars göra det? familj, vänner, du? haha. din uppmuntran har sällan varit något eftersträvansvärt. uppenbarligen. jag tappade bort mig själv i strävan efter den så jag borde veta om nån.


det är tråkigt att du har valt att det ska sluta såhär. jag trodde inte att man var så kall. att man var så kort. men uppenbarligen spelar du ett helt annat spel. ett som jag inte är van vid. likgiltig trevlighet. till synes oskyldiga uttalanden men jag förstår precis vad du menar. detta är slutet. detta är det sista som någonsin kommer att ta plats i min hjärna
detta är det sista utbrottet. du bevittnar uppbrottet. du ser framför dig stolthet, det filter av ignorans som allt från och med nu kommer att passera på väg in och ut ur min hjärna. få har med egna ögon bevittnat det. men läser du detta så har du åstadkommit något som bara en handfull har klarat av. anledningen.


detta är och förblir din död, en död utan avsaknad



adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback