skär du dig?

om ni ser ärren på mina handleder så fråga inte, 
tro inte att mina inlägg är blodiga utan anledning
jag skär mig
på macbooken sitter ju en sån vass kant precis där man har handlederna vass vass. skriver man för snabbt så slinter man lätt om man sitter i fel läge


en vassrugg vinglar och solen står som spön i backen. 
du går längs stranden och drar fingrarna genom lövverket
varför denna tillgjorda känsla av lycka?
du tror dig vara mitt i naturens mekka. 
falsket och bedrägeri
falsk glädje, falsk sorg. 
du kan inte ta dig samman. din kompass är trasig och kristallerna i din hjärna sålde du för inköp av allt för dyra kosmetikaprodukter


jag fick stipendium för stora framsteg i studierna och för gott kamratskap, intyg från kören samt kursen. 
den största bekräftelsen var allas ansikten när man sa adjö

jag måste tillbaka till grimslöv. jag bara måste. 
jag glömde min hårddisk där. femhundragigvafan och en lampa
plus jag kan säga hejdå till hälsafriskvårdarnaigen

vandaliseringen av människors hjärnor,
infantiliseringen av media
en tjej som jag var tillsammans med i trean är nu tvåbarnsmamma
vi va ihop i typ en vecka. kanske borde höra av mig och fråga hur läget är. hon är ju trots allt mitt ex. 
tvåbarnsmamma. folk skaffar BARN. små liv kommer till världen. en värld som jag inte skulle önska min värsta fiende. okej min värld är helt okej. min värld är typ bästa världen. jag klagar inte jag stormtrivs med mig själv.
men allting utanför min kropp kan inte ha det så lätt. tänka sig. plan som kraschar, lettlands ekonomi rasar. ted förlorar alla sina aktier. swedbank sina bilad. det är dåligt väder, och dålig smak, dåliga kvinnor och ett schaskigt gammalt hak, dåliga vanor och ett dåligt humör man får va glad att man inte bara faller ner och dööör. han bor i konstnärskollektiv och skriver musik på kulturhusets tak. 

tredje makten börjar igen. IGEN ingen vet det för det är bara jag som minns teveprogrammet innan förrförra valet då dom diskuterade samhällsfrågor och anders och måns satt i en eka i jättelångt hårdrockshår och filosoferade kring livet. 
skönt


jaa. idag gick jag upp lite sent. har inte gjort så myckeet. ja har fått datum för min bröstoperation.
äh dä ä i agustii. ehm. sen ringde emmelii o vi gick o tog en latte de va kewl. ehm pusspussminasmåälsklingar



jag är en stark och värdefull person, med ett fantastiskt intellekt och en smak som gör att folk blir förundrade. 
skärpa. 


adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback