out of office - vimmerby

http://www.outofoffice.lessrest.com

boysen var på besök, bad boys. 
damn it feels good to be a ganstah 

bland ödlor och hemuler anländer således carl-oskar, martin och inti till min enkla boning i vimmerby
de bjöd på turley, jag bjöd på mitt hem. boysen började i sthlm och ska under den kommande tiden resa runt i sverige i en liten bil. med betoning på lite utrymme alltså
vad hade vimmerby att erbjuda då?
tydligen en hel del, vimmerby är exotiskt. ser ut som bromma, lite bredare uppfarter men huspriserna har halverats. tre gånger. kanske fyra. det är intressant att se vimmerby ur andras perspektiv. jag som guide gav en ganska taskig bild av staden som sådan. de såg de fina sidorna. jag såg alla baksidor. igårkväll körde en bil in på min uppfart. vi delade vin, upplevelser och olika typer av medier med varandra. somnade kanske två/tre. morgonen var lång och lugn. jag visade herrskapet vår musikinstitution i källaren. resultatet var en tjugo minuter lång syltsektion. en ordvits.. jamsession. typ..
jaja..
vidare ut på stan. vimmerby gymnasium var första anhalt. anstalt.. enligt vissa. djur i formalin. arseniken dammade från fåglar och illrar. sibylla gav oss en inblick i hur imbecilla människor beter sig när de upptäcker andra varelser av samma art som uppför sig avvikande. vi ansåg det spännande, tjejen i kassan la in en stöt på mig; jag fick en cola extra. hmmm..


mums. vi kollade gallerian. inti singerade ett gäng pittstim på bokhandeln. julia sa hej. 
det är väldigt värdefullt att diskutera saker som man själv ser som gjutna i betong. särskillt med människor som inte har någon som helst relation till dem. vi gick upp till tempo och fick blickar i ryggen när vi gick över parkeringen, väl inne i butiken brast det lite för calle.
- va folk glor! gör dom alltid det eller!?
- jaa, joo. 
-hur står du ut!?
- jaa.. joo.. 

folk tittade tydligen en hel del. vi köpte badmintonracketar och en röd oval fotboll som vi sedan kickade över parkeringen. vidare upp och gjorde fotbollskonst nedanför folkhögskolan. 
vi bröt oss in på astrid lindgrens värld, och plötsligt var de alla borta. 


intensivt. oväntat. och ganska kul. nya människor var länge sen jag stötte på. la in en stöt på.
nej.
jag har blivit konstig i sociala sammanhang. i och med att jag befäster detta i ett blogginlägg kommer jag vidare att fortsätta tänka på att jag beter mig konstigt i sociala sammanhang och mitt undermedvetna kommer att leta efter saker som jag gör, säger, eller tänker när jag är i sociala sammanhang och jag kommer därför inte att ta mig ur denhär tanken förän jag intalar mig att jag är smart intelligent och sjukt socialt kompetent, och istället letar efter det i alla sociala sammanhang. 

om jag kunde så hade jag stönat skiten ur mig precis som tjejerna i sebastian telliers - pomme. 
mhmm. jag skulle gärna dricka te med människor sent om natten. jag skulle gärna sitta i mitt kök, på golvet. lyssna på stina nordenstam. en gång var det ett offantligt åskväder utanför. det var helt fantastiskt.
jag skulle kunna tänka mig att ligga med huvudet i någons knä. det hade känts helt okej att säga att jag älskar någon.
vid sidan av mig själv då. för känslan av frihet.
för känslan av att se en röd bil stanna precis utanför en gate vid astridlindgrensvärld. höra någon gå ur bilen och sen fyra pojkars svindlande snabba steg över kullersten och grus. 
kanske är det ingefära. kanske är det citron. smakerna. vad har dom stoppat i där. gröt är en sak. osskibosski en annan.
alla världefulla i sin kontrast. konsert. 

the contractor and the assasin. 


din död blir en frigörelse. trots att det finns en samlad mängd energi som vi har att tillgå. den omvandlas bara. 
din död blir en frigörelse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback