Stocktown, dunger och djur

takeaway pasta al pollo, jack, tunnelbana, birger jarls hotell, ted, monky, roslagen banan, big image, dyra matpriser, nicolai dunger, trängseln. 

jag huserar i en etta på reimers holme på söder. tillsammans med Jack och Leo. Igår var det fest här. full rulle. Jag hade tidigare på kvällen varit på Birger Jarls Hotell och druckit gratis öl och "networkat"....? jag pratade med människor jag ansåg trevliga. bland annat lite gamla elever från grimslöv, varav en ställde ut på jippot. det var ett unga-designers-ståhej. ganska trevligt, lite pretentiöst  men samtidigt med en viss genuinitet. 

Jag läser håll med eller håll käft på tunnelbanan och roslagsbanan. jag känner att den bildar mig, i en sund överblickande syn på samhället och hur det fungerar, alt. inte fungerar, men också hur det inte har fungerat. 

Jag har praktik på Big Image i två veckor, ett företag som är ledande i världen på högkvalitativa bildutskrifter på främst olika typer av tygmaterial. Idag jobbade jag med en bild som skulle till ammerikkat och hänga på ett Abraham Linconmuseum.

Imorgon åker jag till sundsvall för att på fredagen begrava min sent om sider avlidne farfar Karl Lundin. En fantastisk man på många sätt, speciell, varm, men alltid med någon sorts distans till sina närmaste. alltid lite egen. 

Stockholm ja. Det är skönt att få lite.. avstånd? till saker och ting. det är skönt att känna en annan rytm, en annan inställning. Att ha så ofantligt många människor omkring sig som man inte har någonting med att göra. eller mycket. 

Idag kom hanna förbi med sin vän. bara en sån sak. vin och ett nytt ansikte att ta sig an. hon var väldigt trevlig. dom skulle till babba( fritidsgården, som den kallas i folkmun). jag skulle duscha och packa. 

nu har jag duschat. nu ska jag packa. 

 
du känner kalle som skjuter höns, och skånes som var en pellejöns, men känner du den gröne mandolinens förväl?
vet du hur man murar en duk utan flit?

adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback