som den fjärde april

efter tre dagars med vindstilla och klarblå himmel sa olles kropp stopp. han hade fått nog.
efter att äta frukost till ett fantastiskt morgonljus påbörjas dagens lektioner. fika kl 10. utomhus. i en halvtimme. med den brännande solen rakt i ansiktet, över hela överkroppen rättare sagt (man får sitta utan tröja, vårtecken. många vårtecken på grimslövs altan. fyra från KHD per rast.) vidare är lunchen en timme. i solen. eftermiddagsfikat på 20  minuter drar lätt ut på tiden. till en timme.. ungefär. sen kan man alltid förlägga skisstid på eftermiddagen till en plats i solen. 

jag har solat som stryk de sista dagarna .det är helt sjukt fantastiskt. men nu är det påsklov. ett lov som i stillhet ska tillbringas på folkhögskolan. jobb jobb jobb. många projekt som behöver min tid. jag är en hårt arbetande man!

idag. ett exempel.
stiger upp klockan halv tio. äter frukost. går ner i vävsalen och påbörjar avslutningen av min sjal/kofta, ludvig tittar in genom fönstret och frågar om vi ska köra boxningen utomhus istället och ja säger, jaa, varför inte? när jag ska cykla in till grimslöv för att handla så ligger klara och solar utanför vårt hus. när jag kommer tillbaka sitter alla KHDare som är kvar över lovet och äter lunch på gräsmattan, jag glider runt i kortbyxor hela eftermiddagen. beskiktar lite tryckramar och pratar med igelkotten som bor bredvid gula huset.  brännbollen börjar halv fem. strålande solsken. grillningen tar vid efter en snabbare dusch. vi sitter utomhus tills det att klockan är elva. 
det är den fjärde april idag. hur i hela fridens namn kan sommaren vara här redan nu? jag har aldrig upplevt något liknande. det är fantastiskt skönt att ha den här i alla fall. svart bönsallad med citronett ringlad över sig. fläskkotletter i vitlöksmarinad, avokadoröra med sweet chili och citron. en kall öl. 

värmen börjar sprida sig ut i min kropp. att ha fått smak på vad sommaren kan vara. vi har pratat kommande festivaler. electrofestival i tyskland för en femhundring. alla ska till arvika. malmöfestivalen sen på sensommaren. 

ge mig bara ett jobb så är jag nöjd. den fjärde april. jag har rätt att få ett jobb. ett bra jobb.. ett jobb som jag kan jobba mycket på och tjäna mycket pengar på. inte ett jobb som jag inte kna tjäna pengar på. jag vill arbeta. 

ta semester! det är du värd! jag kan jobba åt dig så länge. fjärde april
sommaren är här. 

steneby. jag ska ta mig in där. jag är en fantastisk människa. 
kvällen avslutades med dans i paviljongen. och en dusch. 


adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback