in the waiting line

jag är tillbaks igen, höj volymen och må bra min vän.

de senaste veckorna har varit underbara. jag tog studenten. skrek mig hes och hade sköna fyllor. jag jobbade på UKMs riksfestival och lärde känna lite nytt folk. jag jobbade som områdesartist ute på udden på hultsfred. mellan paradiset och atlantis. nu jobbar jag på en barnteaterfestival vid namn spunk.

det har tagit knäcken på mig. jag är trött som få. har ont på fler än ett ställe. min samtid hänger inte med och min framtid ser inte ljusare ut för det. hultsfred var fett bra. jag hade fått spela på paradiset och i nåt svt-tält om jag inte hade fuckat upp saker så jävla hårt. fylla. kompisgrejer. fet musik. dans. ett rent helvete.

idag fyller jag år. jag fick en spettekaka från litauen av gruppen som jag och sanna tar hand om. jättemånga sjöng för mig. jag fick en mordisk tesil och diverse pryttel.

vad jag inte kan sluta oroa mig för är mitt liv. min framtid. vad ska det bli av mig? inte driver jag café med min familj och har sedan asfeta meriter att söka alla jobb på. inte har jag jobbat på bra ställen sen jag var liten och skaffat kass erfarenhet, eventuellt kassaerfarenhet men det kvittar. har jag nånting att gå på alls?

"åh jag vill hålla på med musiken, åka till malmö och hänga ett tag, pröva vingarna liksom, sen ut i världen och jobba som volontär, eller ta nåt caféjobb.. jag vill inte plugga vidare direkt.. jag är för skoltrött. jag vill pröva nåt nytt"

så har jag låtit senaste tiden. skitsnack. jag är skitskraj. inte fan har jag nåt tight kompisgäng att vända mig till. inte har jag nån astight polare som är i min ålder med samma intressen som mig. inte fan har jag nån att utforska världen med. jag umgås med folk som är yngre än mig och jag tänker ibland hemska tankar om mig själv. att ja är snygg och bra och annat äckligt. vem fan vill ha nån pretentiös jävel som tror han är nåt för han köper saker på second hand och har en ipod. som skrattar åt sina egna skämt och tror han är nåt för att han kan spela gitarr..

jag tror att jag är nåt, jag tror att jag är nåt, jag tror att ja är nåt och jag tror ja e nåt.

vad har jag att komma med. jag hatar hela grejen med att man måste marknadsföra och sälja sig själv tills man kräks, vara trevlig och hålla ångan uppe, jag vill ta det lugnt läsa böcker bli medveten om min samtid min tillvaro få lite perspektiv

ev. lösn:

jag delar ut ett formulär där folk som känner mig hyfsat får fylla i diverse frågor och utifrån dessa kan jag eventuellt definiera mig själv och därefter bygga mina framtida planer så som de enligt andra bör se ut för att jag ska fortsätta vara mig själv.

eller?

det lät krystat. och klockan är sent

livet är en sand som i ett timglas rinner, åh du dyra liv som tynar och försvinner // Allan fucking Edwall.


vad gör jag. vad håller jag på med? hjälp mig nån. snälla fucking hjälp.


Kommentarer
Postat av: c

det löser sig vännen. det gör det alltid. annars kan du alltid få bli inneboende hos mig i västervik så kan du få spela heartbeats för mig varje dag. :)

2007-06-25 @ 01:06:29
Postat av: yell

du är någon! du är olle. och du är bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback