jag har henne

 i got it! je l'ai! yo la tengo!

idag satt jag på fysiken och blickade längtansfullt ut genom salens västra fönster och tänkte " tänk, i vår, när jag sitter här och kan tänka tillbaka på nu och känna att det är skönt att allt snart är över. men det kommer jag ju inte att göra..? skitockså..." sedan fortsatte jag stirra ett tag till. och ytterligare en stund, för att sedan plocka upp raketmaskinen, lyssna på ass och försöka greppa induktionen.
 

jag tror att någonstans i fjärran finns ett litet jävlar anamma. som jag måste bygga på. som jag kan hitta något i, som för mig framåt. emotionellt. fysiskt vad vet jag.

en inspiration. jag hittar så mycket när jag inte är hemma. långväga från papper och penna. många viktiga ögonblick skjuts upp. jag tänker. sen, senare, jag kan göra det imorn. problem som skjuts på blir bara större jag vet det långt innerst inne samtidigt som jag mitt dagliga bruk av ordet "sen" uppgår till omkring.. jaa.. för mycket hur som helst. rationaliserande. jag har spelning på onsdag och vill ha lite nya låtar. ingen omöjlighet mitt på dagen, på vägen hem, hemifrån, när jag duschar, när jag diskar, men inte när jag väl sätter mig och försöker. jag borde ta ett tåg. eller en buss.. och ett block och sedan åka runt och skriva. bussar är helt otroliga. det bara sprudlar. och allt är bra. vid en första anblick. vid en andra är det fortfarande bra och man kan börja sålla ut. men inte hemma. med gitarren. och papper. tråkigt vanligt lönlöst. jag måste tänka om.

jag har engelskaredovisning imorn och jag är sjukt duktig och väl förberedd. jag var på möte tidigare idag. julia sa att jag hade snygga skor, varpå linnéa genast följde på och frågade var de jag hittat dem.

erikshjälpen, vimmerby, the place to be.

 julia tittade lite konstigt på mig och sa " jaha.. okej "

vagabond har tydligen kopierat en portugisisk sko och den säljs nu på var och varannan skoaffär över hela landet. lite lustigt. ett samanträffande? knappast. de är varandras spegelbilder. och jag går omkring med originalutgåvan. Mumsfullibibblan som han sa, tysken.


nya låtar. jag har.. tre.. fyra bra heta nya komp som jag måste hitta texter till.

 

nu måste jag gå och lägga mig.. raketmaskinen ska bli klar först. sen så. jobbigt med ipodar att man gör så mycket med dom utom det man ska

 

dom, domedagen, dagen d. dega.. soffa. soffliggare. liggsoffa.. soffliggare liggso

skitockså!

det finns inget här för mig, jag bedrar mig. helt enkelt..

med någon annan? starkt gjort.. åh dålig vana jag hamnar i gamla mönster och skriver osammanhängande texter så att polarna ska tro de e freestyle!

Skitjagärdärigen. Nu, så.

good night, and good luck  


Kommentarer
Postat av: emmy

olle! du ær ju helt underbar. jag førstr allt nær du skriver osammanhængande! gør det igen! vilken FIN blogg du har. jag har en jætteful. ash.. kram

Postat av: emmy

olle! du ær ju helt underbar. jag førstr allt nær du skriver osammanhængande! gør det igen! vilken FIN blogg du har. jag har en jætteful. ash.. kram

2007-02-27 @ 17:21:56
URL: http://phontrats.blogspot.com
Postat av: yell

hey hey hallå ma chèrie!
skönt åå se att du lever. jag blir så orolig när du inte uppdaterar din blogg lr sitter online på msn. :$ adios amigo! puss

2007-02-27 @ 21:31:19
URL: http://yell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback