24

under tjugofyra timmar kan man åstadkomma en hel del.. till att börja med kan man tillreda en ofantligt smaklig, och smakrik inte minst, chailatte. delad på två. diskutera liv och dylikt. man kan spela gitarr och låtsas vara duktig. man kan bete sig på ett sådant sätt som för stunde.. på ett sådant sätt som alltid känns naturligt och riktigt för att sedan åter igen inse att det tyvärr inte är en del i någon form av hållbar utveckling. man kan se solens första strålar klockan 06.02. man kan sova i fyra timmar. gå upp och göra gröt. man kan diskutera vägval till kristdala med sin mor varpå fadern i huset lägger sig i och föreslår en annan väg. varpå min mor håller fast vid sitt tidigare förslag vilket leder till att fadern i huset, enligt denne själv, har blivit utsatt för smutskastning, förnedring och ignorans. faktum kvarstår att denna person har en tendens att alltid inneha den korrekta sanningen, den enda sanningen, om precis allting. och om man inte är av hans åsikter så är man plötsligt inte mottagbar för argument samt en skitstövel. återigen. faktum kvarstår att om man påpekar detta så blir fadern i huset plötsligt till en slagpåse för hela världen och alla har gemensamt gått samman till en långvarig offensiv mot denne. sedan kan man exempelvis åka och hämta oscar, bege sig till UKM i kristdala och där få bekräftat vilken HÅLA man trampat i. man kan slå ihjäl dötid på diverse sätt. man kan spela en låt. man kan bli föreslagen att skicka demo till ett skivbolag i malmö som förmodligen kommer att vara mycket intresserade. man kan bli föreslagen att skicka en demo till fröken som har hand om den nya scenen på hultsfredsfestivalen. man kan få asmycket cred från samtliga närvarande och gå vidare till regionfinalen i oskarshamn. man kan åka hem till oscar och spela tvspel.

sen när man väl är hemma och sansar sig och börjar tänka över dagens strapatser kommer man ofta fram till diverse slutsatser. så som att jag förmodligen bör satsa på min musik under en tid framöver. samt att jag inom de närmsta veckorna kommer ha det väldigt stressigt inte bara i skolan utan överallt, även i örat exempelvis.. stressigt som fan. man kan inse vikten av att andra människors liv sammanvävs med ens eget och inse hur mycket vissa betyder för en och hur mycket man tycker om dessa och uppskattar deras närvaro.

tack, för allt ni säger och för att ni överhuvudtaget finns.


jag tycker om er så mycket, jag hoppas att ni förstår det.

 

man kan sedan, som en oerhört nöjd och lycklig person, bege sig till sin säng för att där inta en välbehövlig skönhetssömn.

 

let's go and watch the sunrise


Kommentarer
Postat av: Linnéa

MEN GUD SÅ KUUUL! japp jag känner en star. kan du fixa gratisband till mig på festivalen då också så står jag längst fram och headbangar :) mer bindestreck och solidaritet till folket! /linnet

Postat av: Frida

Den 17 maj! Nu har jag biljetten i min hand! Tack för Japan! Vi ses! :D

2007-04-16 @ 16:45:14
Postat av: yell

vad kul att det går bra för dig! :)
när kommer du åå helsar på foreal då? vavava?
du verkar ha så mkt åå göra. jag med. typ.
dansaudition för Holgerspexet i helgen. det ska bli skiiitkul. bara så du vet!

2007-04-18 @ 00:02:30
URL: http://yell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback