[002020]

jag bär på en längtan. inom mig. ett hålrum som endast du fyller. ett hålrum jag inte visste fanns. jag anade ugglor i mossen när du rörde dig i mina tankar. allt oftare. en saknad. värme. passion. ömhet och generositet. tanken ligger alltid efter handlingen. i vårt fall långt efter. i närheten är gränser och överenskommelser som bortblåsta. runt hörnet lurar något värre. kedjereaktioner. om en länk uteblir upphör hela processen. å andra sidan finns en svårighet i att utelämna oss. en papperspåse över huvudet? två starka, lika laddade magneter skulle i detta fall hjälpa oss, men icke. det blir som det är. men nu får det va nog. det kan inte fortgå. det gör mig ont. hur det än går. å ena sidan. å andra sidan. är gräset grönt. uttryck tar sig inte ut. fingrar hittar inte till punkt eller prickar. när ingenting spelar nån roll när man vill bli nergrävd och bortglömd varför finns det aldrig nån som kan säga hur det är och hur det kommer att gå. när allt man vill finns framför en. är man då redo. är man då kapabel att ta steget som man inte kunnat. men ej heller haft viljan att ta. en skurk är jag. en skurk förblir jag. hur jag än vrider och vänder mig. en skurk med en längtan. en längtan så djup att den inte går att dölja med varken skog eller betong. ett djup som jag allt för ofta trillar ner i. allt för lätt. jag är svag. svagare människa får man leta efter. svagheten ligger inte i mitt jag utan i mig. tillsynes väl instängd kommer jag på den mitt uppe i allting. för sent för att stoppa den. för sent. skadegörelse är min lott. skada. lidande. jag är vad jag är. det blir som det är. jag blir vad jag är. en slav under djupet. så låg som någon någonsin förmår. lägre än glocalnet exempelvis. vad mer för mår jag i detta nu. framtiden ligger för mig och jag måste välja. jag måste komma till klarhet och gå från klarhet till klarhet.. för att få klarhet. i saker jag aldrig kommer nå. vad är då livet. en flyktig doft. ett ögonkast. djupen sluter sig omkring mig och jag är åter den jag fruktar. det jag aldrig förmår avstå från. närheten. avstånden som bara blir mindre och mindre. länkarna som måste utebli. tankarna som uteblir. kvar finns närheten. djupet gör sig påmint. närheten. närheten. som aldrig förmår upphöra. uppföra sig. en drog så originell i alla aspekter att vi inte förmår avstå den. endorfiner sprider sig. dopamin frigörs. varje sinne är på sitt yttersta. för maximal effekt. Pmax. men till vilken nytta. onyttan. jag är slav under mitt djup. min svaghet. min djupaste oro och hemlighet. återigen har den tagit över mig. jag är utelämnad. du är mig övermäktig. jag förmår inte stå emot utan din hjälp. midnattstimmans köld är svår. tio små nissar i djup snö går. uggla hoar från sitt näste. istapp faller från sitt fäste. nisse spetsas utav tappen, ligger dör på utetrappen.
godnatt


Kommentarer
Postat av: emmy

vem skriver du för, nisse på utetrapp?

och har du fått klister på alla fingararna eller varför svarar du inte på mitt mejl.

peace

Postat av: Sanna

Yo yo Olle! :D

2007-05-02 @ 21:53:55
URL: http://sannaekepek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback