one hand handclapping song

sällan man hör den numera. handclapping song alltså. det ringer liksom inte längre.. inte jag heller.
varför? så mycket som jag ringde och pratade med folk, och folk ringde och pratade med mig. jag vet inte vad varför när eller hur det slutade? jag har bara slutat ringas med telefonen. har fortfarande halebop, precis som en massa människor här i världen.
är det spotifieringen av världen som vi ser påverka även sättet  vi umgås på? inte bara sättet som vi konsumerar musik på?
spotifiering. ta en funktion som är helt gratis, begränsa den, försämra den och sälja tillbaka den.
- att ladda ner musik och lyssna på den eller att tvingas lyssna på reklam för att lyssna få på musik.
jag drar nu en parallell, thin ice kallar jag den.
genom att vi får uppdateringar om våra "vänners" liv hela tiden konstant och kan gå in och kolla på bilder och titta vad de gör så hamnar det framför att ringa upp folk och snacka om tillvaron.
social kontakt, begränsa den, försämra den och ge tillbaka den som ett hoplappat lik till oss.
"men ta telefonen och ring då"
jaa. jag ska.
jag kom på mig själv idag. fått kritik på mina illustrationer. skulle kolla upp lite konstnärer.
"varför kan det inte bara va som på facebook!?"
- satt och kollade bilder på google och kom in på hemsidor där det inte bara var att trycka mitt på bilden för att komma vidare. vidriga tanke. förslavande system. ska all den här skiten sätta stopp för sättet vi tar in omvärlden på? spotifieringen.. jag hoppas att ni brinner upp i en eldstorm.
krlk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback