gränsen mellan gott och ont

jag tycker att alla som har möjlighet, tid, råd, energi, lust, fallenhet för, eller allmänt inte har något bättre för sig borde ställa sig frågan vad som händer i det offentliga rummet. vems är det? är det ditt? är det fyllesnubben som sitter utanför hemköp? är det torgförsäljarnas?
det offentliga rummet har mer och mer blivit en plats för kommers, precis som kyrkan var innan jesus kom dit o sa att nej man ska inte handla i kyrkan det är ett ställe där men ber.
bra musikal. det var ett sidospår. iallafall.
det jag menar är alla dessa jävla försäljare. gatuförsäljare. " hej vad ringer du med "
"tja va haru för mobil "  ska dom få va där ?
" tja vill du dö? "
min tanken och ett sätt att belysa saken på är att köpa sig en mjukglass och gå in i telenorbutiken med en kompis sätta sig mot väggen och äta upp den och snacka skit
" nae vi tänkte sitta ute MEN DÄR STOG NI så nu är vi här "
bara för att skapa lite upprörda miner. det är det ända jag vill.
att iallafall göra nånting som man vanligtvis gör i det offentliga rummet, på gatan, i en butik som har "gatuförsäljning" så att säga.
ta idén, gör den till din för den e din om du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback