kundservice

gäller allt och alla för alla slags problem. ring mig. så kan vi prata sen.

jag menar det ring mig. jag är snål och kommer inte att ringa

jag börjar med igår. för att kunna göra jämförelsen med dagen idag.

igår, var en av de sämsta dagarna på länge. riktigt jävla länge. den började i största anspråkslöshet för att sedan övergå i ett helvete. jag var till en början försenad som brukligt är i min värld. till första lektionen.
emmy skulle åka hem till norge. jag åkte inte till linköping. bak i mitt innersta låg allt för många saker och gnagde.

på fysiklektionen tilldelades vi gruppuppgifter som vi skulle lösa två och två. jag och carro löste dessa och såg inga problem i våra svar. vi skulle redovisa på tavlan och hade gjort.. allt fel.. lärare som petade och pekade och allt kändes skit och jag insåg, hur dålig jag är på fysik, hopplösheten i att ens försöka skaffa mig ett godkänt betyg i denna 150 poäng tunga kurs. tårarna var nära och jag gick från lektionen tidigare för jag klarade inte av det. skolans toaletter är fan det hemskaste jag vet. där brast det första gången för dagen.. sen skynda till det gula huset för att se på när emmy stressad som en iller åt mat och mackor och packade och pratade med mig, där brast det andra gången. sen hem.. och så brast det igen i köket när mamma sa nånting och sen låg jag i sängen alldeles för länge och mådde skitskitskitskitskit

svart och svår jag vet
(med vita skor, gula byxor, grönt skärp, vitt linne och vit kofta, då kan man ju inte bli såndärhäruschnej)

ringde och pratade med frida. brabra. eller det kanske var måndagen. det var bra iallafall.. astrid ringde det var också bra. jag ringde linnéa.. det var bra.. väldigt bra fuck-tiskt. det hjälpte. och ja vände på allting igen och got to the core. jag måste känna att jag duger. jag har sånt behov av bekräftelse har jag märkt. dålig sak. jag är bra.. det vet jag. men jag vill att andra ska veta det och när ja då fiskar hela tiden så bryter jag.. kanske på nåt sätt ner mig själv.

jag har ganska kass självkänsla.. men jag ska bli bättre.. och inte spela gitarr för folk.


jämför vi gårdagen med idag ser vi att denhär dagen har varit en fröjd att genomleva.

mamma och lillebror bakade väldigt gott bröd och har man tomater på en och paprika på en annan och te och mitt i natten ( alltså nu nyss ) så ter sig dessa ännu bättre.

och ha inte bh med bygel, allt handlar om komfort!

ÅH! jag höll på att glömma. vi skulle välja en sekelskiftesdiktare och analysera sönder till höger, samt vänster.
jag letade länge i den stora boken utan att hitta nånting och valde till sist (dagens ungdom pratar slarvigt å dom läser inte) heidenstam. och sedan helt utan anledning fick jag upp ett uppslag med. just det:
edith södergran.
då blev jag aningen euforiskt. fast jag kunde inte välja en dikt att analysa. jag är glad att jag hittade henne. få fördjupa mig i någon som jag är intresserad av sedan tidigare samt att hennes diktande berör. en konsekvent jury har kommit fram till att dikter som ej berör är som.. jättedåiliga bara. usch.

edith södergran. mm. det känns bra. svenskan har jag för övrigt rott i land för länge sen.


dags att bege sig. adieu - vive la fête


Kommentarer
Postat av: linnéa

BH utan bygel is the shit! fest hos joris snart? vi får se hur helgen utvecklar sig! hej jan banan!

Postat av: emmy-blemmy

nej olle. jag vet ingen i nulæget så intressant blog som folkes. du ær otroligt duktig på att skriva. har jag sagt det? shit asså. jag har fått chaampagne av min chef idag. det ær helt sjukt. jag jobbar i den bæsta butiken 2006, førsæljningsmæssigt. jobbjobb. coolt i alla fall. nu lyssnar jag på beck och åker snart till sigurd och kanske dricker en øl. men det ær då. nu ær nu. hej och hå!

2007-03-23 @ 18:26:12
URL: http://phontrats.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback