apati

se little miss sunshine, om ni inte har gjort det. jag är förlorad.

 

att ingen drar fördel av den känsla som för tillfället präglar större delen av mitt medvetande

jag är mållös. jag vet varken ut eller in. som man säger. fast jag innebörden är aningen luddig

jag skulle med nöje stå och se ut i regnet på gatan under en längre tid. stå. i dålig hållning. allmänt ofräsch. varför?
jaa.. om jag det visste. be mig om något. jag.. visst.. whatever.. jag orkar inte bry mig

fan va ledsen jag var idag. engelska b. olle är väldigt aktiv på lektioner och har satt mvg på större delen av kursen.
olle skriver en bokrecension och av lathet tar han en handfull textfragment från internet

ungefär som att sikta på sitt knä med ett hagelgevär.

olle formulerar delvis om dessa. olles engelsklärare uppmärksammar detta, kallar hela bokrecensionen för plagiat, talar om för mig vilken dålig människa jag är samt att jag är en skam för klassen och att jag inte ska sitta och ljuga henne rakt upp i ansiktet. en handfull textfragment genomborrade under en kort period olles knä med den approximativa hastigheten av nyligen avfyrade hagel. det kan ha varit det mest korkade jag gjort under min engelskspråkiga tid. jag förstår inte varför jag tillät mig göra det. jag förstår än mindre varför min engelsklärare, även mentor, inte låter mig skriva en ny och bevisa att jag håller den klass som jag tidigare har visat. istället säger hon till mig att mitt mvg i engelska b kan jag, så att säga, se mig i stjärnorna efter. att chansen för en rik att komma in i himlen är likställd med chansen för en kamel att ta sig genom ett nålsöga.

felöversättningar leder till missförstånd. jag siktar mot stjärnorna och mitt mvg ligger vid trädtopparna.
toaletter är bra. där finns pappersnäshandduukar för tårar att torkas. toaletter  är dessutom oftast inredda med väggmaterial som inte tar skada om man av en händelse skulle avfyra en fot mot dessa, i aggression eller ren desperation.. inte heller skåpen i skolan tar någon större skada av en fist of fury när denna med en konstant acceleration på, i runda slängar, 2m/s^2  träffar skåpsdörren.

i övrigt har dagen varit bra. jag erbjöds en spelning. 100 kronor plus mat. spela för ett gäng från bolivia. plus svennson. i övrigt är jag för tillfället som sagt mållös. att känna glädje är för mig lika relevant som en textredigerare i word är för en gelatinklädd tårta med kiwi i. ( kiwin måste i någon mån vara konserverad då proteaser i annat fall skulle bryta proteinbindningarna i gelatinet och vi skulle inte få någon tårta kvar )

att se framåt i tiden känns som att språka om en svunnen tid. irrelevant
att däremot överväga huruvida jag ska gå till skolan imorgon, eller ej förefaller för mig vara en svår uppgift. motivationen är, som förståligt är, inte den största.

att åka runt i sommaren, att ta hand om sin kropp och knopp, att åka utomlands, att hitta ett jobb, att tjäna pengar, att göra av med pengar, att umgås med de man tycker om, att tycka om någon på riktigt så som man sällan gör, att börja plugga, att unna sä o götta sä(!) känns nu som en dröm om lyckan. en framtid endast belägen bakom knuten. men då jag inte har någon spionspegel att kika runt detta hörn med, kan jag helt enkelt inte se den. jag kan inte titta runt knuten för jag sitter fast. ena benet i det dom kallar gymnaziet och det andra.. i mig själv.

om man tycker om någon borde man säga det. gör goda gärningar för helvete så att folk blir lite gladare, skicka kort köp en ful affisch med michael jacksson på och ge den till din klasskompis. ring och säg " hej du är bra" eller skicka inbjudningar till grillfest på danska till dina nära och kära och alla andra för den delen. gör något. jag gör.
gör du också. så kanske vi kan bli lite gladare och blicka. inte framåt. för framtiden vet vi inget om. men se idag och se vad vi kan göra av idag. och imorgon. lite framförhållning är alltid bra

nu har jag, trots tanken om att formulera mig kort och koncist, skrivit ett alldeles för långt blogginlägg. jag tänker nu bege mig mot min säng för att inta 7 timmars sömn, efter det, morgontrött och bitsk, tvingas bege mig till the s-word och där genomlida ännu en dag. det ska bli en riktigt bra jävla dag som ja ska utnyttja. till fyllo!

 

tyck om mig, visa det. alla måste bli behövda och personligen har jag ett ovanligt stort behov av bekräftelse.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

du får till det sådär smart, och din lärare verkar vara dum i huvudet, skriv mer låtar mer mer mer och spela på nåt ställe jag kan se dej, inte bara för bolivianer okej?

2007-03-08 @ 16:40:44
Postat av: Anonym

min bekräftelse har du väl alla fall fått :) eller hut bärra?:D

2007-03-08 @ 22:53:13
Postat av: nadja

hej olle! för visst är det du?

/nadja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback