andra hand

är jag ditt andrahands val? något du tvingas tillgå när dina huvudintressen plötsligt visar sig vara svåra att genomföra. är jag då den torra, tråkiga, inskränkta och intellektuellt handikappade tölp du då vänder dig till för att denna ständigt tränger sig på och gör sin existens gällande. samt att bandet du en gång, till synes av misstag,  lyckades binda med denna förblindade cancersvulst nu har vuxit sig både för stort och torftigt för att operera bort. jag får aldrig grepp om min omtanke är av någon som helst magnitud för din storartade person. och huruvida din omtanke omfattar mig i min simpla självdestruktion.

och att komma hem under fyra dagar och försöka umgås med mig under de 20 minuter som du tvingas avsätta för att jag ständigt tränger mig på gör inte ovanstående resonemang enklare. när jag glider omkring på 70-80 Hz så ligger din frekvens snarare kring det dubbla gånger pikvadrat. det blir både krystat, ansträngande och destruktivt. vi borde kanske inte ses förrän du har tid för mig. jag kanske borde säga detta till dig. något jag planerar göra inom kort då denna tanke grott och fått större gensvar med tiden.


Erikshjälpen second hand i vimmerby. the place to be. stället har varit stängt senaste månaden. efter en månads renovering öppnades denna oas åter för allmänheten förra lördagen, vilken jag för övrigt tillbringade i en äcklig samhällssal stressad till tusen med ångest som rann ut genom öronen. ( högskoleprov )
för första gången på.. länge.. bedrog jag mig i sällskap med astrid dit för att utforska denna ombyggnation. en omvälvande upplevelse om jag får säga mitt. till en början springer vi in ett smalt antikvitt bälte, ett smalt rött bälte, ett smalt vinrött bälte, samt ännu ett av en färg som ej fastnade i långtidsminnet. efter detta fann jag ett ljusblått pärlhalsband av något slag. senare ett par stora solglasögon med röda. nu till det stora klippet. blå skinnjacka av modellen senare åttiotal med borttagna axelvaddar, kort i midjan och ärmar, fet krage och en dragkedja som knäpps upp mot vänster axel och där någonstans trodde jag att jag var fulländad. sedan springer jag in i ett par svarta gamla bowlingskor som fullständigt lamslår mig. 218 kronor för hela kalaset. saker som folk inte vill ha skänks till erikshjälpen. där köper alla dessa saker och pengarna går till deras arbete för människor i tredje världen. så sjukt bra grej dedär med secondhand. jag kände mig snygg och bra. det var ganska skönt fuck-tiskt

love var hemma i 24 timmar. vi var och åt hos familjen bengtssons (kolla kaolin i sthlm dale karlsson och karin bengtsson oerhört duktiga keramiker ) och deras barn kalle och lisa. fett trevligt gäng. sedan hemåt och så snackade vi om livet från halv ett till klockan blev tre. vi slogs lite i köket och han armbågade mig på näsan, den ömmar. mamma kollade på, hon ville inte lyssna på pappa som snarkade så hon smög sig på oss istället, något vi inte fick reda på förrän dagen efter. han är oerhört bra. min storebror. på många sätt.. framförallt är han klok och kan se saker ur många perspektiv varav det främsta är det mänskliga. jag beundrar honom

jag vill åka tåg. långt. och inte stanna. eller jag vill åka till ett bra ställe. och ha det bra. sen åka mer tåg. lyssna på musik och tänka jättemycket. jag saknar mitt tänk. det är inte lika bra som det en gång var.




ge mig en vägg, jag ska gå in i den



Kommentarer
Postat av: yell

du vet att du är bättre än ett andrahands val olle!
stå på dig min vän. du är bra! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback